söndag 13 juni 2010

AC / DC


Första inlägget:

AC/DC den tredje juni på stadion.

Jag måste börja med att erkänna att jag aldrig har varit någon storlyssnare vad det gäller AC/DC. Självklart är gubbarna grymma och jag gillar att lyssna på dem men jag har inte speciellt stor koll på deras historia och kan inte jättemånga låtar utantill.

Dock ville jag självklart se dem när de skulle komma hit igen, och jag ångrar inte att jag valde att köpa deras biljetter!

Kvällen började med förbandet Hardcore Superstar och trots att jag inte kan mer av deras musik än låten "We don´t celebrate sundays" så fick dom igång publiken riktigt bra!

Sen blev det dock äntligen dags för AC/DC och spänningen höjdes!

Riktigt läckert intro när tåget kommer inbrakande och Angus fick igång publiken direkt.
Hells Bells var grymt med den stora klockan som kommer ner och Brian som ringer i klockan.

Aftonbladet menade att repetoaren var som den alltid har varit men lik förbannat tycker jag att dom gör det grymt bra! Aftonbladet påpekade också att dom inte var på topp och att Brian Johnsons röst inte är lika bra som förr men jag skulle vilja den reporter som vid 63 år ålder klarar av att åka runt i hela världen, sjunger två timmar i sträck, springer fram och tillbaka på scenen, hoppar och studsar likt en duracellkanin. Jag skulle också vilja se den reporter som pallar att tugga sig igenom en hel konsert, spela solon utan dess like och strippa ner till shortsen utan att få en mindre hjärtattack!

Nej för dem som inte har sett AC/DC så rekommenderar jag dem stark, om några år finns inte dessa levande legender på scenerna runt om i världen längre. Ta chansen att uppleva hårdrock när den är som bäst. Det gjorde jag och jag kommer aldrig att ångra mig!

See you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar