måndag 14 juni 2010

New Moon



Då har man kollat på "New moon" igen då. Jag har inte sett den sedan den gick på bio, jag blev lite rädd att jag inte skulle vara lika förtjust i den om jag såg den en andra gång. Damn så fel jag kunde ha! Jag blev helt såld även denna gång, trots att jag har läst boken två gånger också. Det spelar av någon konstig anledning ingen roll hur väl man vet vad som kommer att hända så är det lika bra varje gång!

Det här är då alltså nummer två i ordningen från "the twillight saga". För er som har sett ettan så kan jag lova att denna bjuder lika mycket spänning, kärlek och mystik. Min sambo gillade personligen "new moon" lite bättre för han tyckte att det var lite mer action i den.

Funderar nu starkt på att börja läsa om alla fyra böcker en tredje gång bara för att få drömma mig iväg lite. Förresten, visste ni att den tredje filmen "eclipse" beräknas släppas den trettionde juni, vilket är denna månad! helt fantastiskt!

I första filmen blir man ju lite smått förälskad i Edward Cullen men nu i tvåan faller jag nästan lite för Jacob Black och hans pojkaktiga sätt. Hans sätt att vara påminner lite om mig själv, lite små galen och spontan så där.
Även om Edwards kommentarer kan verka lite sliskig så faller jag för varenda en av dem, en av favorit citaten i just den här filmen är : "I can´t live in a world where you don´t exist". Kalla mig mesig men visst fan är det vackert!

See you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar