måndag 14 juni 2010

Den Förlorade Symbolen



Förra veckan läste jag ut en bok som heter "den förlorade symbolen" av Dan Brown.

För dom som inte vet har Dan Brown även skrivit "Da Vinci Koden", "änglar Och Demoner", "I Cirkelns Mitt" och "Gåtornas Palats". Jag har hela högen.

Även denna bok handlar om Robert Langdon precis som i da vinci koden och änglar och demoner, dock spelar det ingen roll om man har läst de tidigare böckerna eftersom varje bok tar upp ett nytt äventyr i stort sett skilt från de andra händelserna i de andra böckerna.

I den här boken får man följa dem när de ska leta upp olika symboler, gömda av frimurare och de färdas kors och tvärs genom Washington.

Precis som tidigaree böcker använder sig Dan Brown av olika myter och legender och han använder sig av fakta som för många är okänt. Grymt bra bok iallafall. För den som inte är så insatt i Dan Browns verk kan jag stark rekommendera att man läser den här boken!

Hade jag bott i USA och varit man så hade jag blivit medlem i frimurar orden enbart för alla hemligheter och mysterier!

Ordo Ab Chao - ordning ur kaos, är ett känt begrepp inom frimurarna och jag gillar det ordspråket, är det inte detta man eftersträvar hela livet?

Boken är spännande från början till slut och jag kan inte säga annat än att; läs den för fan! Du kommer inte att ångra dig.

See you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar