måndag 28 juni 2010

The Fourth Kind - närkontakt



Ikväll har jag kollat på filmen "The Fourth Kind". En film som ska föreställa sig vara baserad på verkliga händelser.

Filmen handlar om psykologen Abigail Tyler som åker till Alaska för att, med hjälp av hypnos, försöka förstå varför flera av befolkningen i staden Nome har svårt att sova och säger sig se en uggla mitt i natten. Allt mer oförklarliga saker dyker upp under hypnoserna och Abigail vet inte längre vad hon ska tro.
Så småningom eskalerar händelserna och människor kommer till skada och polisen börjar misstänka att Abigails hypnoser kan ha någonting med detta att göra.

Detta var en riktigt läcker film och trots att jag inte riktigt klarar av att tro på utomjordingar så börjar man att undra hur allting kunde hänga samman. Dock kunde man sedan läsa på internet att inget av detta är sant, lite tråkigt för jag hade gärna sett att denna typ av action hände ute i det verkliga livet också.

Det verkar som att en ny typ av thriller/skräckfilmer håller på att etableras; "Blair Witch Project", "Rec" och den senaste handkamera filmen "Paranormal activity" visar på ett nytt sätt att göra film och det fungerar faktiskt! Jag älskar det och jag blir lika nervös varje gång en skakig filmning med risig kvalité visas. Det gör det lite mer trovärdigt av någon anledning och trots att jag inte tror att det finns några utomjordingar så kommer jag säkerligen vara lite nojig nu i natt när jag ska gå och lägga mig!

See you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar