torsdag 1 juli 2010

Twilight saga - Om jag kunde drömma



Japp, då har man läst "om jag kunde drömma" för tredje gången och tro det eller ej, men den är fortfarande lika bra!

Detta är alltså första boken av Stephenie Meyer om Vampyren Edward som blir förälskad i den helt vanliga tjejen Bella som precis har flyttat till Forks, den lilla staden där hennes pappa bor.
Bella blir även hon förälskad i Edward och trots hans hemliga identitet kan hon inte släppa sina känslor för honom.

Detta är en väldigt...romantisk bok. Men vi pratar inte om vanlig, klyschig, fjantig romantik utan om en kärlek som närmast kan liknas vid besatthet. Jag personligen önskar att en vampyr kunde komma och röva bort mig varje gång jag har läst boken!

Jag såg en dokumentär nyligen där Stephenie Meyer var med och hon berättade att hon inte har skrivit så mycket som en novell innan den här boken, hon hade vaknat en natt efter en konstig dröm om vampyrer. Även fast hon inte visste något om vampyrer och aldrig hade läst en bok om dessa varelser så började hon anteckna, och anteckningarna blev till slut denna bok. Därefter var Stephenie ostoppbar och ytterligare tre böcker blev till.

Läs böckerna, trots att filmerna är väldigt bra så gör dom inte böckerna rättvisa, tro mig!

See you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar