torsdag 15 juli 2010

Bree Tanners Andra Liv



Detta är alltså den nya, femte boken i twilight sagan. Dock finns i stort sett inget om Edward eller Bella eller någon av de andra karaktärerna med. För den som inte har sett den tredje filmen eller läst den tredje boken så kan jag tack och adjö för det finns egentligen ingen som helst anledning för er att läsa denna recension.

Boken heter alltså "Bree Tanners andra liv" och handlar om en av de nyfödda vampyrerna som Victoria har skapat. Det handlar om hur hon ser på saker och ting och hur hon blir lärd att vara vampyr.
Tyvärr måste jag säga att jag är lite besviken, självklart är boken bra skriven men det känns inte som att Stephenie Meyers har lagt ned sin själ i den här boken på samma sätt som hon har gjort med de andra böckerna. Det känns helt enkelt som att hon har haft pressen på sig att komma ut med en ny bok och detta blev resultatet av en framtvingad händelse. Jag vet inte vad ni andra tycker så delge gärna era tankar!

Jag tycker att Stephenie Meyers kan känna sig nöjd med sin twilight saga, den behöver inte vara längre än vad den är. Jag är nöjd! Har hon fortfarande skrivlusten kan hon skriva en ny bok om någonting annat för jag är säker på att hennes fantasi kan hjälpa henne att komma på nya karaktärer och nya liv.

See you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar