måndag 12 juli 2010

Daybreakers



Jag har kollat på ännu en vampyrfilm, jag har ingen vampyrfetisch även om det kanske kan verka som så just nu.

Jag har alltså kollat på "Daybreakers" som handlar om att vampyrer i stort sett har tagit över världen, de få människor som finns kvar får gömma sig för att inte bli tömda på blod. Eftersom det inte knappt finns några människor kvar så börjar det råda blodbrist i världen, lite bisarrt när de köper en kopp "kaffe" och det nu endast får innehålla 5% blod.

Blodbristen är såklart ett hot för alla vampyrer då vampyrer som svälter blir "vanskaplingar".
Edward heter en vampyr och hans jobb går ut på att finna någon form av människosurrogat som ska kunna erbjuda blod för att hejda blodbristen i världen. Dock stöter han på något annat, något han inte hade väntat sig...

Denna film var faktiskt riktigt bra, och det roliga är att i denna film använder man sig av det klassiska när det gäller vampyrer så som spetsiga tänder och att de brinner upp om de går ut i solljus. Jag hade önskat att filmen var lite längre, jag ville se ett bättre slut helt enkelt.
Men jag kan rekommendera andra att kolla på den för den var spännande och bra gjord! De där "vanskaplingarna" var riktigt läckra.

See you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar