tisdag 6 juli 2010

Twilight Saga - Så Länge Vi Båda Andas



Jepp, nu är även den fjärde boken läst för tredje gången. Jag måste erkänna att jag blir en aning besatt när jag börjar läsa en bok och gånger som denna när det finns flera böcker finns risken att jag blir en aning osocial under tiden jag läser.

Den fjärde boken är fantastisk, något som kanske inte är så förvånande att höra från mig, men jag måste förklara mig. Den fjärde boken knyter äntligen samman allting. Även om det finns mycket spänning även i denna bok så får man även följa Jacobs tankar i flera kapitel. Det kanske låter konstigt men lika besatt som jag blir när jag läser de första tre, lika nöjd blir jag när jag läst klart den fjärde. Det känns naturligt att den ska sluta där den slutar.

Vilket gör mig lite orolig nu när jag precis har beställt hem den femte boken, jag vågar nästan inte läsa den med rädsla för att jag ska bli missnöjd. Tänk om Meyer bara har skrivit den femte boken för alla påtryckningar av folk om att skriva en till. Tänk om den inte alls har samma känsla?
Självklart skriver jag här när jag har läst denna femte bok och först då får ni veta vad jag verkligen tyckte.

See you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar