söndag 20 juni 2010

This Is It!


Kollade precis på "This is it".

Jag kollade på en konsert med Michael Jackson för första gången när jag var ca sex år, sedan dess har jag varit fast. Denna konsert spelade min mamma in på VHS och den gick varm i stort sett varje dag hemma hos oss. Jag kan nästan svära på att jag kan de flesta låtar, inklusive danssteg!

Ikväll blev det alltså filmen "This is it" som är en film där de visar hur Michael med sin uppsättning av dansare och körsångare repeterar inför turnén som de skulle ut på alldeles innan Michael gick bort. Jag älskar att se att Michael är med och bestämmer allting, han har koll på varje dansare, om de tar rätt steg, om det är före eller efter i musiken. Han lyssnar igenom varje instrument och hör minsta lilla fel. Michael var ett geni. Han dansar som en gud och har trots sin ålder rösten i behåll! Fantastiskt.

jag har dock hört att vissa inte alls gillade den här filmen och jag skulle vilja veta varför! De säger att de är besviken men vad väntar de sig av den här filmen då? Att man ska få se hans förstörda ansikte och likt läckert skvaller om hur dåligt han mår?
Alla som har följt Mcihael sedan länge tillbaka bör vara nöjd med den här filmen, och då menar jag de personer som har följt hans sångkarriär, inte de som har följt hans näsa...
Jag kan helt ärligt säga att jag skiter i hur han såg ut, sedan när spelar utseendet någon roll för hans sångprestation och hans förmåga att röra sig som en Gud?

En legend har dött, vi har blivit en musik Gud fattigare, säg vad ni vill men jag spottar på de som inte hedrar hans minne. Oavsett om man gillar hans musik eller inte så kan man inte komma ifrån att han var fantastisk på det han gjorde. En perfektionist som fick det som han ville ha det.

Michael, I love you!

See ya

1 kommentar: