söndag 13 juni 2010

KISS


Kiss på stadion lördagen den tolfte juni.

Förbanden var mustasch och Europe.

Mustasch öppnade för kvällen och dom gjorde det riktigt bra! Med vinflaskan i högsta hugg spelade bandet i ungefär en halv timme, tillräckligt för att få med publiken. Jag har personligen inte lyssnat på dem så mycket, mina låt kunskaper räcker ungefär så långt som till "black city" och "double nature" men till dessa låtar rockade jag lös!

Därefter kom Europe upp på sen och även dom hade en riktigt bra spelning. Smart som de var avslutade de med "rock the night" och "the final countdown". Skjut att man får möjligheten att höra detta live, det här är låtar som man lyssnade på när man var liten.

Sen kom kiss äntligen upp på scen, men en annorlunda öppning. I stället för "deuce" öppnade de med en låt från den nya skivan, vilket egentligen var skitsamma för dom rockade skiten ur stadion redan från början. Paul är fantastisk på allt han gör!

Gene gjorde en annorlunda grej som han inte har gjort på länge, han körde grejen när han sprutar eld och stakar svärdet i scenen. Rysningar!

När Eric sjöng "Beth" så kunde jag inte hålla mig utan grät som en liten flicka. Helt fantastiskt.

Lika vackert var det när de sjöng "God gave rock and roll to you" och spelade upp ett bildspel med alla gamla legender så som Beatles, Janis Joplin, Jimi Hendrix och Clapton.

Dom var helt grymma hela konserten igenom och jag känner mig stolt över att ha fått sett dem igen, spelningen gav en känsla av att detta var deras sista turné och om det är så är jag nöjd att ha fått sett dem en sista gång.

see you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar