tisdag 22 juni 2010

Hypnotisören



Jag har precis läst klart boken "Hypnotisören" av Lars Kepler. Dock är namnet på författaren Lars Kepler ett pseudonym, jag vet inte riktigt varför men av någon anledningen gör detta det hela ännu mer spännande...

Egentligen läser jag mest fantasy inspirerade böcker men jag hade hört om den här boken och många ansåg att den var bra så jag var inte sen att köpa den för att se vad jag själv tyckte.
Detta är alltså en kriminalroman som handlar om en läkare vid namn Erik Maria Bark som blir tillfrågad att hypnotisera en pojke som till synes har varit med om ett fruktansvärt brott. Bark har tidigare utövat hypnos på en rad patienter som varit med om olika trauman tidigare i livet och som inte har kunnat bearbetat dessa. Bark slutade med hypnos efter en tragisk olyckshändelse och lovade att aldrig mer utöva hypnos på någon. Trots detta bryter han nu sitt löfte vilket ger ödesdigra konsekvenser.

Den här boken var faktiskt riktigt bra och jag blev glatt överraskad när jag kväll efter kväll hade svårt att slita mig från boken och gå och lägga mig. Klart läsvärd och till de som gillar kriminalromaner och deckare kan jag starkt rekommendera denna bok!

See you

2 kommentarer: